Üdvözöl a Tanárakadémia.hu
   
Magunkról

· Céljaink
· Alapszabályunk
· Pro Educanda Iuventute díjasok
· Tantárgyi kollégiumaink
· Jelentkezési Lap

· Projectjeink:
·· Olvasási project
·· Személyiségfejlesztő
·· Módszertani project

· Hír archívum

· Linkajánló

Menü
· Főoldal
· Belépés
· Keresés

Linkajánló


English Version



Támogatóink











Megjelent a Történelemtanítás idei első száma

„Varietas dēlectat”, azaz a „Változatosság gyönyörködtet” – új számunkat Cicero e jól ismert szavai szellemében állítottuk össze. A Tanulmányok rovatban Fischer Ferenc professzor 1956-os forradalom spanyol tankönyvekben való tükröződését vizsgáló – komoly képanyaggal is ellátott – írása mellett, Vajda Barnabás újabb, forrásfeldolgozásra koncentráló történelemdidaktikai munkája kapott helyet. Folytatjuk a tavalyi OKTV legjobb munkáinak közzétételét is. Közlemények rovatunkban most Farkas Csaba pályamunkája olvasható. Az utóbbi időben örvendetesen pezsgésnek indult a Horthy-korszak és a kádári idők történelemtanításának tudományos igényű kutatása - Műhely rovatunk ebből nyújt egy kis ízelítőt, két cikk erejéig. A szerzők: Albert B. Gábor és Dévényi Anna. A közelmúlt története és az egyháztörténet manapság a történelemtanítás mostohán kezelt területei közé tartozik. Talán ezért is lehet érdekes Szemle rovatunk két cikke, mely pont e témához készült segédkönyveket ajánl az olvasók figyelmébe. Horizont rovatunkban megismerkedhetnek az EUROCLIO (Európai Történelemtanárok Szervezete) intézményével, és rövid bemutatót kaphatnak Trianon környező országok történelemtankönyveiben való szerepéről. A Kaleidoszkópon keresztül pedig egy iskolai vetélkedő részeredményeibe pillanthatnak bele, valamint egy a magyar oktatás és történelemtanítás históriájának jeles emléknapjait összegyűjtő kronológia első részében mélyedhetnek el. Bízunk benne, hogy mindenki megtalálja a számítását, és kellően hasznosnak találja majd írásainkat. Jó olvasást kívánunk! - A Történelemtanítás Szerkesztősége



A szám teljes tartalomjegyzéke:
Történelemtanítás (XLVI.) Új folyam II. 1. szám 2011. március

Lectori salutem!
Tanulmányok
Fischer Ferenc: Az 1956-os magyar forradalom tükröződése a spanyol történelem tankönyvekben
Vajda Barnabás: Forgácsok egy új történelemdidaktikából I. A forrásfeldolgozó munka didaktikája és metodikája – elmélet

Közlemények
Farkas Csaba: Fejedelem és hatalom. I. Rákóczi György Parainesise más államelméleti munkák tükrében

Műhely
Albert B. Gábor: Domanovszky Sándor és a hazai tankönyvrevíziós mozgalom intézményesülése
Dévényi Anna: A magyar történelemtankönyvek ideológiai-szemléleti és didaktikai változásai 1945 és 1989 között – egy ellenforradalmi miniszterelnök példáján

Szemle
A szerkesztő bemutatja: Gianone András: Egyházak a XX. században. Segédlet a középiskolai történelemtanításához
Salamon Konrád: Két új segédkönyv a XX-XXI. század tanításához

Horizont
Katona András: Trianon-kép a nyertesek tankönyveiben
Jakab György: EUROCLIO – az Európai Történelemtanárok (egyesületeinek) Szervezete

Kaleidoszkóp
„Töri Tudós Trió” – A CENTA Közép-európai Tanárakadémia és a Nemzeti Tankönyvkiadó vetélkedője
A magyar oktatás és történelemtanítás évforduló-naptára I. (Január 1-jétől március 31-ig)


 
Kapcsolódó linkek
· Adatok: Hírek
· Írta: centa


A legolvasottabb cikk a következő kategóriában: Hírek:
ABIGÉL 2020



 Nyomtatható változat Nyomtatható változat