Üdvözöl a Tanárakadémia.hu
   
Magunkról

· Céljaink
· Alapszabályunk
· Pro Educanda Iuventute díjasok
· Tantárgyi kollégiumaink
· Jelentkezési Lap

· Projectjeink:
·· Olvasási project
·· Személyiségfejlesztő
·· Módszertani project

· Hír archívum

· Linkajánló

Menü
· Főoldal
· Belépés
· Keresés

Linkajánló


English Version



Támogatóink











Megjelent a Történelemtanítás harmadik száma!

Örömmel értesítjük olvasóinkat, hogy elkészült a Történelemtanítás 2010/3. száma, mely már elérhető a folyóirat oldalán. Új számunkban is törekedtünk arra, hogy a folyóirat lapjain egyszerre legyen jelen a történelemtanítás elméleti és gyakorlati szintje. A történelem érzelmi reprezentációjáról, és annak az oktatásban való megjelenésérő, valamint az „idegen” megértésének tantárgyi felelőségéről szóló kiváló írások mellett helyet kapott például két a portfólióról, mint fejlesztési módszerről, és az interaktív térképek használatáról szóló értekezés. De többek között bemutatunk két igen hasznos, ám célját és tartalmát tekintve eltérő könyvet is. Október lévén a Történelemtanítás is kötelességének tartotta, hogy megemlékezzen az 1956-os forradalom és szabadságharc eseményeiről. Szerzőinknek köszönhetően új számunkból megismerhetik, miként jelenik meg 1956 más európai (főként régiónk beli) országok tankönyveiben, egy szerkesztett játékon keresztül pedig az iskolai ünnepségekhez igyekeztünk ötleteket adni.

Szeretnénk figyelmükbe ajánlani új kezdeményezésünket is. Szerkesztőségünk úgy határozott, hogy a helyet biztosít a történelem OKTV legszínvonalasabb pályamunkái számára, ezzel is elismerve a diákok és felkészítő tanáraik óriás munkáját. Kezdeményezésünkkel szeretnénk hagyományt teremteni. Reméljük, cikkeink elnyerik tetszésüket! Elérhetőségeinkre továbbra is várjuk írásaikat bátorító, valamint bíráló megjegyzéseiket! Jó tallózást kívánunk minden kedves olvasónak! - A Történelemtanítás Szerkesztősége



A szám teljes tartalomjegyzéke:
Történelemtanítás (XLV.) Új folyam I. 3. szám 2010. október

Lectori salutem!
Tanulmányok
László JánosFülöp Éva: A történelem érzelmi reprezentációja történelemkönyvekben és naiv elbeszélésekben
Bebesi GyörgyKolontári Attila: Az orosz-szovjet történelem ábrázolása a rendszerváltás utáni magyarországi középiskolai történelem tankönyvekben, az 1990-es években

Közlemények
Lovas Anna: Egy boldog élete és munkássága: Salkaházi Sára

Műhely
Makk Gábor: „Az út a fontos, nem az út vége!” A portfólió, mint fejlesztési módszer adaptivitása a történelemtanulásban és –tanításban
Korpics Zsolt: Az interaktív térképek helyzete és lehetőségei a modern történelemoktatásban

Szemle
Sávoly Mária: A korszerű iskolai történelemoktatás megteremtésének biztosítékai
Kristóf Ilona: Történelmi melléknevek. Egyetemes és magyar történelmi életrajzok

Horizont
Maczák Márton: A magyar 1956 képe az európai tankönyvekben és tantervekben
Elisabeth Erdmann: A tankönyvek szerepe az „idegen” megértésében. Egy komparatív analízishez (Fordította: Szabó Márta)

Kaleidoszkóp
Németh Ervin: Októberi lázrózsák (Szerkesztett játék október 23-a tiszteletére)
Sárközi Gabriella: Beszámoló a 21. Nemzetközi Történész Kongresszusról I.

 
Kapcsolódó linkek
· Adatok: Hírek
· Írta: centa


A legolvasottabb cikk a következő kategóriában: Hírek:
ABIGÉL 2020



 Nyomtatható változat Nyomtatható változat