Üdvözöl a Tanárakadémia.hu
   
Magunkról

· Céljaink
· Alapszabályunk
· Pro Educanda Iuventute díjasok
· Tantárgyi kollégiumaink
· Jelentkezési Lap

· Projectjeink:
·· Olvasási project
·· Személyiségfejlesztő
·· Módszertani project

· Hír archívum

· Linkajánló

Menü
· Főoldal
· Belépés
· Keresés

Linkajánló


English Version



Támogatóink











K.Nagy Emese kapta az idei Pro Educanda Iuventute díjat

Augusztus 26-án, a Nemzeti Tankönyvkiadó Országis Tanévnyitó Konferenciáján átadták az ez évi Pro Educanda Iuventute díjat Kovácsné dr. Nagy Emesének, a hejőkeresztúri IV. Béla Körzeti Általános Iskola igazgatójának.



K.Nagy Emese igazgatónő 1989 óta dolgozik ebben az intézményben, amelyben a mai magyar közoktatás szinte valamennyi nehézségével meg kell küzdenie a tantestületnek. Az átlagosnál jóval magasabb arányban tanítanak itt halmozottan hátrányos helyzetű gyerekeket, roma tanulókat, sajátos nevelési igényű diákokat és nevelőszülőkhöz adott állami gondozottakat.

K.Nagy Emese és csapata nem nyugodott bele a nehéz helyzetbe, hanem kihívásnak tekintette, és egyszerre több, sok esetben a megszokottól eltérő, újszerű módszerrel próbálkozott. Egyik törekvésük, hogy a közismert kooperatív munkát olyanná fejlesszék, amelyben a legalacsonyabb státuszú tanulók is szerephez jutnak. Az igazgatónő erről a témáról írta doktori disszertációját is: A hátrányos helyzetű tanulók státuszproblémájának kezelése címmel, 2007-ben. Másfelől a családoknak az iskolai életbe való bevonásával próbálkoznak, nagy sikerrel, és a tanulók egymást elfogadó habitusának sikeres erősítésével. Ugyancsak fontos kezdeményezésük a legkülönfélébb táblajátékok alkalmazása a tanórán és a szabadidőben. Ennek segítségével megintcsak sikerélményhez és megbecsüléshez juthatnak azok a tanulók is, akik más tekintetben eredménytelenségre vannak kárhoztatva.

Mindebben döntő szerepe lehetett annak is, hogy az igazgatónő bátran és elszántan, időt és fáradságot nem kímélve kapcsolódott be számos nemzetközi projektbe, és a sorozatos képzések nyomán a leghasznosabb nyugati tapasztalatokat tudta meghonosítani az intézményében. Kapcsolatba került a Yale és a Stanford egyetemmel, bekapcsolódott az amerikai nagykövetség oktatásfejlesztő programjaiba, és mindezt sikerrel váltotta aprópénzre a maga településén, mindennapi tevékenységgé fordítva át az elméleti ismereteket. Tette ezt úgy, hogy kezdeményezései a többletmunkával nem visszariasztólag hatottak a pedagógusokra, hanem igazi alkotó közösséggé tették őket, akik szívesen vesznek részt mindebben, hiszen jól látják az eredményeket.

A felsoroltak s az ezeken túlmenő közösségépítő, felzárkóztató programok eredményeként az átlagosnál rosszabb adottságú iskola az átlagosnál messze jobb eredményeket ért el a hivatalos kompetenciaméréseken, ami óriási teljesítmény. Sorra nyerik az országos bajnokságokat a táblajátékokban, olyan nagy presztízsű iskolákat utasítva alkalmanként maguk mögé, mint a szintén kiváló budapesti Lauder gimnázium. Iskolai agresszió helyett csakugyan baráti és családi légkört tapasztalhat az osztálytermekben az odalátogató, ami talán mindezeken is túlmenő eredmény: szinte csoda.

Az igazgatónő kitüntetését azért is tartjuk fontosnak, mert iskolájának példája lelket önthet az elkeseredett tanártársadalomba, és annak jelévé válhat, hogy a legmostohább körülmények között is megtalálhatók a helyes válaszok, megvalósulhat a csoda.


 
Kapcsolódó linkek
· Adatok: Hírek
· Írta: centa


A legolvasottabb cikk a következő kategóriában: Hírek:
ABIGÉL 2020



 Nyomtatható változat Nyomtatható változat