Üdvözöl a Tanárakadémia.hu
   
Magunkról

· Céljaink
· Alapszabályunk
· Pro Educanda Iuventute díjasok
· Tantárgyi kollégiumaink
· Jelentkezési Lap

· Projectjeink:
·· Olvasási project
·· Személyiségfejlesztő
·· Módszertani project

· Hír archívum

· Linkajánló

Menü
· Főoldal
· Belépés
· Keresés

Linkajánló


English Version



Támogatóink











Irodalmi ikerkönyvek sorozat


A KID-program és az arra épülő Irodalmi ikerkönyvek egyetemes törekvésekkel tart rokonságot: az UNESCO által 2003-ban meghirdetett Olvasás Évtizede projekt célkitűzéseit követi, a PISA 2000, 2003 vizsgálatok eredményeire épít, sokat merít az orosz Jurij Lotman nyelvészeti munkásságából és az amerikai William Brozo pedagógiai módszertanából. Ugyanakkor sajátosan magyar kötődésű is: egyik fő célja a közös nemzeti műveltségi kánon (pl. Molnár, Gárdonyi, Jókai, Móricz) megőrzése a mai gyerekeknek szóló, az ő problémáikból kiinduló olvasmányközvetítés révén, a régi művek újfajta tematizálásával, a klasszikus motívumoknak tulajdonított aktuális jelentések létrehozásával. Alapelvünk: az úgynevezett Gutenberg-galaxis korszaka nem zárult le, az olvasás a számítógépek, internetes hozzáférések, digitalizált szövegbázisok világában is nélkülözhetetlen maradt - eszköztudásént éppúgy, mint a mások világába való bepillantás empátiát kialakító tevékenységeként.


A mindennek ellentmondó, riasztó jelenségeket – nem olvasás, másodlagos diszlexia – a program csak különféle módszerek kombinált alkalmazásával, egyfajta „gyógyszer-koktél”, több ponton egyszerre támadó stratégia által véli visszaszoríthatónak. A klasszikus művekből olyan részleteket emelünk ki, melyek mai dilemmákat vetnek fel, s asszociatív módon mai, szórakoztató műveket kapcsolunk hozzájuk. A megtanulandó ismeretanyagon túl sok műrészletet közlünk ifjúsági alkotásokból, hogy a gazdag kínálatból választhasson az érdeklődő. Mediátorszövegeknek nevezett kommentárok mutatnák rá, mi beszél a műben a gyermekolvasók saját problémáiról, örömeiről. Autókról, telefonokról, divatról, életmódról, hobbiról szóló ismeretterjesztő szövegek csalogatják be a könyv világába a kevésbé érdeklődőket is. Színes képek adnak alkalmat közös beszélgetésekre, s beépítjük az anyagba a diákok otthoni médiaélményeit és az arra való értékelő reflexiókat is.

A program megvalósulását segítő taneszközök elnevezésében nemcsak a fiú/lány kettősségre utal az Ikerkönyvek szó, hanem arra is, hogy a közös és kötelező anyagot tartalmazó tankönyvekhez kettéágazó, de egybekötött olvasmány-kötet is társul minden évfolyamon. Saját munkafüzeteket is kialakítottunk a Szmolyan Gabriella által írt népszerű sorozat adaptálásával, s természetesen rendelkezésre állnak a flopin megjelenő tanári kézikönyvek és a tömör, papíron megjelentetett tanmenetek is. A kiadványok egymásra épülő rendszere tehát a következő elemekből áll:

A már iskolában levő ötödikes tankönyvcsalád után megjelentek a következő évfolyamok kötetei is:

6. évfolyam
NT-00669 Tóth Krisztina – Valaczka András: Irodalmi ikerkönyvek 6. Tankönyv
NT-00669/SZ Tóth Krisztina – Valaczka András:Irodalmi ikerkönyvek 6. Olvasmányok lányoknak. Olvasmányok fiúknak
NT-00669/M Szmolyan Gabriella: Irodalmi ikerkönyvek 6. Munkafüzet
NT-83319/L Valaczka András: Tanári kézikönyv flopin 6.
R 420 Valaczka András: Útmutató és tanmenetjavaslat 6.

7. évfolyam
NT-00769 Tóth Krisztina – Valaczka András:Irodalmi ikerkönyvek 7. Tankönyv
NT-00769/SZ Tóth Krisztina – Valaczka András:Irodalmi ikerkönyvek 7. Olvasmányok lányoknak. Olvasmányok fiúknak
NT-00769/M Szmolyan Gabriella:Irodalmi ikerkönyvek 7. Munkafüzet
NT-83320/L Valaczka András: Tanári kézikönyv flopin 7.
R 455 Valaczka András: Útmutató és tanmenetjavaslat 7.


Mindezekről fontos és bőséges információt találhatnak a kollégák a sorozat önálló honlapján:



 
Kapcsolódó linkek
· Adatok: Hírek
· Írta: centa


A legolvasottabb cikk a következő kategóriában: Hírek:
ABIGÉL 2020



 Nyomtatható változat Nyomtatható változat